Det dukker opp barbersalonger overalt nå. En ny trend. Spennende at de kommer tilbake og at menn får et tilbud hvor de kan hyppigere ta hånd om å se fresh ut.
Jo det er spennende når nye konsept får fotfeste. Men hva kan du som åpner en barbersalong gjøre for å få fornøyde kunder som kommer tilbake igjen og igjen? Du vil at dine kunder skal få en minneverdig opplevelse når de møter opp hos deg.
Hvorfor ikke å hente inspirasjon fra andre? Jeg vil da tipse om en flott salong som har fått pris for design og utforming av konseptet. Det er Ruffians i Stor Britannia.
Hvordan startet Ruffians?
Ruffians ble startet for fem år siden av Andrew Cannon. Tilbake i 2011/12 var da ideen til Ruffians ble til. Da var det slik at man kunne enten gå til en high-end salong eller en lokal billig frisør, og ingen av dem appellerte til Andrew. Han ønsket å skape et sted for den moderne mannen hvor han ville føle seg hjemme, en frisør til menn som ikke var frisøren – et sted du kunne slappe av, ta en drink, få skikkelig personlig rådgivning, utvikle forhold til barbermaskinen din. Slike steder eksisterete ikke i den tid.
Da ble Ruffians til.
Hvordan skiller Ruffians seg ut fra sine konkurrenter?
Ruffians er et merke som virkelig appellerer til kunden. De står for garantert kvalitet, enestående service, med alle detaljer utarbeidet fra kundeperspektivet. De har skapten atmosfære av integritet, vennlighet, livskraft, innovasjon, uavhengighet og et avslappende miljø.
Med fokus på høykvalitets hårklipp, skjegg trimming og barberinger, har de klart å skape en hyggelig og avslappende kundeopplevelse.
Med en perfekt kombinasjon av røff interiør, perfekt sted for avslapping og høy kvalitets service og tjenester har Ruffians klart å skape et populært sted hvor kunder strømmer inn og kommer tilbake igjen og igjen. Kikk på videoen og se selv.
Salon tilbyr nå rekke spennende interiør alternativ for barbersalonger, blant annet en prisvinnende barberstol, Alex som enhver Barber ville vært stolt av å vise frem for sine kunder.
Finn Ruffians på Instagram: @ruffians